در خاورمیانه با افزایش تولید تقریبا ۱۰ درصد به صورت سالانه هستیم، یکی از رو به رشد ترین منطقه های جهان شناسایی شده است.حجم تجارت داخل منطقهای در سالهای گذشته بسیار رشد کرده است و به سه میلیون تن در سال رسیده است که از این میان آسیای شمال شرقی و جنوب شرقی نیمی از این حجم را به خود اختصاص دادهاند. این روند در سال ۲۰۱۸ از رشد نیم میلیون تن در سال افزایش دارد،که به واسطه افزایش حجم فیلم به نسبت پاکتها و ساکهاست که به خاطر دغدغههای زیستمحیطی در چندین نقطه دنیا رو به افول هستند.
با شناخت بازار به این نتیجه میرسیم که، فیلمهای استرچ بیشترین نرخ رشد را دارند که به خاطر افزایش استفاده در کشورهای کمتر توسعهیافته بهعنوان یکی از مهمترین نقاط فروش در بازار بسته بندی خرده فروشی ها استفاده میش شود. نیاز برای پاکت و ساک نیز رشد خواهد داشت همینطور برای فیلم تکنیکال، فیلمهای کشاورزی، ساکهای مناسب برای بارهای سنگین و فیلمهای شرینک.
صنعت بستهبندی انعطافپذیر اروپا
از ۲۰۱۳ تا همین چندی پیش، برطبق گزارشی از نیاز کمتر تعدادی از بازارهای ملی و فشار تورمی کمتر مواد اولیه خام را داد که نشان میدهد این دو عامل مهم، باعث رشد ارزش بازار بستهبندیهای انعطافپذیر اروپا را آرامتر کرده است.
در سال ۲۰۱۳، رشد ارزش سالانه بستهبندی های انعطافپذیر ،تا ½ درصد به نسبت ۵ درصد ۲۰۱۱ دچار کاهش شده است، که خب این خودر رقم خیلی بالایی است. نیاز ضعیفتر از خریداران بستهبندیهای انعطافپذیر در واکنشی به فروش راکد غذاهای بستهبندی شده برای کاهش هزینههای انبارداری را میتوان یکی از علتهای این کاهش برشمرد. علت دیگر این بود که صنعت قادر بود تا از تکرار فشارهای تورمی تجربه شده در سال ۲۰۱۱ جلوگیری کند هنگامی که هزینه فیلمهای پلاستیکی، فویل و کاغذ، مرکب و چسب به طرز محسوسی افزایش یافت.
دبیر این تحقیق Paul Gaster میگوید: «در حالی که رشد ارزش روند آرامتری را طی کرده است، مصرفکنندگان اروپایی بستهبندیهای انعطافپذیر در بحث حجم در سال ۲۰۱۲، ۲ درصد افزایش داشتهاند که تاییدکننده این نکته است که بستهبندیهای انعطافپذیر عملکرد بهتری به نسبت بسیاری صنایع در فضای کنونی اقتصادی را داشتهاند؟
این گزارش همچنین جزییات برخی از مهمترین تفاوتهای منطقهای و ملی در بحث نوع تقاضا را در اختیار گذاشته است. در حالی که گسترش متعادلی در بزرگترین بازار اروپا، آلمان، وجود داشت، در سایر کشورهایی همچون انگلستان و فرانسه، رشد اندک یا حتی عدم رشد دیده شده است به دلیل خطراتی که در محیط زیست ایجاد میشود، البته در کشورهای جنوب اروپا همچون ایتالیا، اسپانیا، یونان و پرتقال شاهد نزولی معنادار بودهایم. از سوی دیگر، در بازار ترکیه، روسیه و لهستان رشدی دو برابر میانگین اروپا در موضوع ارزش بازار داشتهایم.
یکپارچگی و ادغام موضوع مهم دیگری است که باعث تغییر ساختار صنعت شده است. ۲۰درصد از فروش صنعت بستهبندی انعطافپذیر در اروپا توسط شرکتهایی با تملک شخصی انجام میپذیرد.